Wymagania Standardu Systemu Zarządzania Jakością w branży motoryzacyjnej wg IATF16949:2016
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE: PRZEGLĄD I INTERPRETACJA WYMAGAŃ IATF16949:2016 ORAZ ISO9001:2015
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do Systemów Zarządzania Jakością w motoryzacji
- Wybrane terminy i definicje
- Podejście procesowe
- Kontekst organizacji
- zrozumienie organizacji i jej kontekstu
- oczekiwania stron zainteresowanych
- procesy
- Przywództwo
- Przywództwo i zaangażowanie
- Polityka jakości
- role, odpowiedzialności i uprawnienia
- Planowanie
- Ryzyka i szanse
- Cele jakościowe
- Planowanie zmian
- Wsparcie
- Zasoby
- Kompetencje
- Świadomość
- Komunikacja
- Udokumentowane informacje
- Działania operacyjne
- Planowanie i nadzór nad działaniami
- Wymagania dla wyrobów i usług
- Projektowanie i rozwój wyrobów i usług
- Nadzór nad procesami, wyrobami i usługami z zewnątrz
- Produkcja i dostarczanie usług
- Zwolnienie wyrobów i usług
- Nadzór nad niezgodnymi wyjściami
- Ocena efektów działania
- Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena
- Audit wewnętrzny
- Przegląd zarządzania
- Doskonalenie
- Niezgodności i działania korygujące
- Ciągłe doskonalenie
Szkolenie otwarte: Przegląd i interpretacja wymagań IATF16949:2016 oraz ISO9001:2015
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Koszt szkolenia: dla 1 osoby wynosi 1950zł netto, dla każdej kolejnej osoby z tej samej firmy: -10%.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do Systemów Zarządzania Jakością w motoryzacji
- Wybrane terminy i definicje
- Podejście procesowe
- Kontekst organizacji
- zrozumienie organizacji i jej kontekstu
- oczekiwania stron zainteresowanych
- procesy
- Przywództwo
- Przywództwo i zaangażowanie
- Polityka jakości
- role, odpowiedzialności i uprawnienia
- Planowanie
- Ryzyka i szanse
- Cele jakościowe
- Planowanie zmian
- Wsparcie
- Zasoby
- Kompetencje
- Świadomość
- Komunikacja
- Udokumentowane informacje
- Działania operacyjne
- Planowanie i nadzór nad działaniami
- Wymagania dla wyrobów i usług
- Projektowanie i rozwój wyrobów i usług
- Nadzór nad procesami, wyrobami i usługami z zewnątrz
- Produkcja i dostarczanie usług
- Zwolnienie wyrobów i usług
- Nadzór nad niezgodnymi wyjściami
- Ocena efektów działania
- Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena
- Audit wewnętrzny
- Przegląd zarządzania
- Doskonalenie
- Niezgodności i działania korygujące
- Ciągłe doskonalenie
AUDIT WEWNĘTRZNY: Wykonywanie wewnętrznego auditu systemu wg IATF16949 u Klienta w zakładzie
Czas trwania: 1 dzień, 2 dni lub 3 dni w zależności od zakresu auditu
Zakres:
Na zlecenie Klienta przeprowadzimy wewnętrzny audit systemu na zgodność z wymaganiem standardu IATF16949 oraz Specyficznych Wymagań Klientów (CSR). Również w językach angielskim i niemieckim.
Audit może być ukierunkowany na konkretne wymaganie lub wymagania IATF16949 lub też być wykonany w całym zakresie certyfikacji.
Dzięki takiemu podejściu będzie można zweryfikować skuteczność i efektywność wszystkich ustanowionych procesów zgodnie z mapą procesów oraz potencjały do doskonalenia.
Audit może być przeprowadzony przez naszego eksperta samodzielnie lub też w ramach zespołu audytującego, w skład którego Klient może wskazać innych wewnętrznych auditorów systemu lub tzw. obserwatorów, dla których będzie to bardzo dobra praktyka na podnoszenie własnych kwalifikacji auditorskich.
AUDIT ZEWNĘTRZNY: Auditowanie dostawców Klienta na zgodność z IATF16949(również w językach angielskim i niemieckim)
Czas trwania: 1 dzień lub 2 dni w zależności od zakresu auditu
Zakres:
Na zlecenie Klienta przeprowadzimy zewnętrzny audit systemu na zgodność z wymaganiem standardu IATF16949 oraz Specyficznych Wymagań Klientów (CSR). Również w językach angielskim i niemieckim.
Audit może być ukierunkowany na konkretne wymaganie lub wymagania IATF16949 lub też być wykonany w całym zakresie certyfikacji.
Dzięki takiemu podejściu będzie można zweryfikować skuteczność i efektywność wszystkich ustanowionych procesów zgodnie z mapą procesów oraz potencjały do doskonalenia.
Audit taki będzie przeprowadzony w ramach zespołu audytującego Klienta (np. wspólnie z SQD), w skład którego Klient wskaże innych wewnętrznych auditorów systemu lub tzw. obserwatorów, dla których będzie to bardzo dobra praktyka na podnoszenie własnych kwalifikacji audytorskich.
Rozwój dostawców Klienta w zakresie systemu zarządzania jakością wg IATF16949
Czas trwania: do indywidualnego ustalenia z Klientem
Zakres:
Na zlecenie Klienta przejmiemy temat rozwoju/ wsparcia w rozwoju danego, konkretnego dostawcy Klienta.
Z racji znajomości języka angielskiego i niemieckiego wsparcie możliwe jest również względem dostawców zagranicznych.
Praca z dostawcą może być całkowicie oddelegowana naszemu ekspertowi bądź też w ramach wspólnej pracy nad dostawcą.
Celem może być na przykład:
- wdrożenie wewnętrznych auditów systemu, procesu i produktu
- wdrożenie procesu zatwierdzania procesu i produktu wg PPAP/ VDA2
- zarządzanie dostawcami
- rozwijanie dostawcy z poziomu ISO9001 do IATF16949